Domů > Blog > Když se střetnou dovednosti a plánování zdrojů

Přiřaďte na své projekty kvalifikované zdroje.

Když se setkají dovednosti a plánování zdrojů

Obvykle když někdo mluví o přidělování zdrojů na projekt, myslí tím přidělování lidí na projekty. Ale to není úplně správně.

Ve většině případů přidělují dovednosti na projekty. Proč? Protože když rozdělíte projekt na fáze a činnosti, rozhodnete se, jaké konkrétní dovednosti jsou nezbytné pro úspěšné dokončení projektu. A ano, lidé jsou ti, kteří mají dovednosti. Bože, kdyby ti lidé měli každý jednu dovednost! Jen žertuji 😊.

Je skvělé získat lidi s širší škálou dovedností, zejména v dnešní době, kdy technologie postupují opravdu rychle a společnosti s tím musí držet krok. Když má tedy člověk například dvě nebo tři programovací dovednosti a má také pracovní zkušenosti s několika nástroji a frameworky, přidělování zdrojů může být trochu náročné. Zejména v organizacích s větším počtem zaměstnanců a více projekty, které běží současně.

Každý zákazník je jiný a projekty jsou jedinečné. A požadavky mohou být z hlediska technologie velmi specifické. To je důvod, proč pouhé pracovní názvy nestačí, když jde o přidělování dovedností lidí na projekty. Zde může být elapseit velmi nápomocný díky propojení mezi Plánovačem zdrojů a dovednostmi lidí, protože umožňuje kontrolovat nejen dostupnost zdrojů, ale také dostupnost dovedností.

Do každého profilu zaměstnance můžete přidat tolik dovedností, kolik potřebujete. Podívejte se zde, jak přidat dovednosti krok za krokem. Po jejich přidání do profilu lidí si všimnete, že jsou k dispozici 4 úrovně dovedností, mezi 0 a 3. Počkat, 0? To nedává smysl… Proč by někdo přidával tuto úroveň dovednosti někomu, kdo ji nemá, že? No, ve skutečnosti to dává smysl! I když daná osoba nyní dovednost nemá, je v plánu učení, protože ji potřebuje k úspěšnému plnění přidělených úkolů. A jakmile bude školení dokončeno, můžete dovednost upgradovat na úroveň 1, což je úroveň začátečníka.

Přidejte úroveň ke každé dovednosti, kterou má váš zaměstnanec.

Jakmile všichni zaměstnanci aktualizují své dovednosti v nástroji, je poměrně snadné zkontrolovat jejich dostupnost. Vše, co musíte udělat, je použít filtr dovedností v plánovači zdrojů a zobrazí se pouze lidé s vybranými dovednostmi.

Proveďte výběr dovedností v plánovači zdrojů, poté přiřaďte zdroje na své projekty.

Kromě toho je v části Reports matice dovedností, která zobrazuje seznam všech vašich zaměstnanců a jejich dovedností. A můžete si vybrat typ sestavy, buď podle kategorie, nebo podle lidí.

Podrobný přehled zaměstnanců se zaměřením na jejich dovednosti.
Detailní přehled všech dostupných dovedností v rámci organizace.

Už to není tak složité, že?! 😊